Toggle

Nieuws­over­zicht

Dit weekend: Goodwood Revival 2016

Vrijdag 9, zaterdag 10 en zondag 11 september gaat de Goodwood Revival weer van start. Het driedaagse evenement op het Landgoed van Lord March staat geheel in het teken van de tijd dat het circuit wat er ook ligt nog actief werd gebruikt door de autosport. De glorie dagen van dit circuit lagen tussen 1948 en 1966; daarom mogen er ook alleen maar auto’s meedoen uit deze periode en moet men verplicht in de kledingstijl van de jaren ’40, ’50 of 60’ verkleed komen. Doet u dit niet wordt u de toegang geweigerd aan de deur.

En wie dan verwacht dat het er rustig aan zal gaan  op het circuit in verband met alle kostbare klassiekers heeft het goed mis. Immense strijd wordt er geleverd binnen de verschillende race-klassen wat ieder jaar weer resulteert in fantastisch amusement met jammer genoeg hier en daar een grote schade.

Op het landgoed waar ook Rolls-Royce haar fabrieken heeft staan, staat dus aankomend weekend alles in het teken van ‘The Good Old Days’. Om aan te geven hoe zeer deze strenge regels dan ook nageleefd worden kreeg Lord March de vraag of 6 Lightweight Jaguar E-Types die in 2014 volledig met de hand werden gebouwd, met origineel 1964 chassisnummer, en met een prijskaartje van meer dan een miljoen pond, mee mochten racen. Zijn antwoord: “No, because we don’t have replica’s racing Goodwood.”

Wilt u meer te weten komen over dit prachtige evenement klik dan hier: https://www.goodwood.com/flagship-events/goodwood-revival/

De Hillclimb van de Wraith Black Badge

Rolls-Royce sluit ook dit jaar het Goodwood Festival of Speed spectaculair af. De immer fameuze, doch gevreesde, Goodwood Hillclimb werd beklommen met de meest krachtige en dynamische Rolls-Royce ooit: de Wraith Black Badge. De 624 PK sterke Wraith Black Badge, gereden door Festival of Speed publiekslieveling Justin Law, wist het 1,87 kilometer lange opwaartse circuit af te leggen in een superieure tijd van 65,05 seconden. Daarmee wist het  menig McLaren, Aston Martin en Ferrari achter zich te laten. Daarmee bewijst Rolls-Royce dat het niet noodzakelijk is om luxe op te offeren voor snelheid. Natuurlijk spreken beelden hier veel meer tot de verbazing. Opnames van deze, nu al legendarische race, ziet u alhier: 

De 103EX; Rolls-Royce' visie op de komende 100 jaar

Op het moment dat de productie van de huidige generatie Rolls-Royce Phantom ten einde loopt en het merk uit Goodwood aan de vooravond staat van de introductie van een geheel nieuw platform voor alle toekomstige modellen, toont de Rolls-Royce met VISION NEXT 100 haar visie op toekomstige, superluxe mobiliteit met de 103EX. De VISION NEXT 100 met codenaam 103EX is een echte conceptcar, 5,9 meter lang en voorzien van 28 inch wielen, die meer laat zien dan alleen toekomstig design.